tirsdag 17. mars 2015

Jeg er en hage-elsker, derfor elsker jeg nå!



Grønn glede i kjelleren!
Det er ikke mye som skal til for å glede en.
Bittesmå frø som ble sådd for ca 3.5 uker siden.

I dag var det på tide å prikle om til større potter,
og mens jeg står der med jord under neglene,
tenker jeg på sommer og varme dager.
Det er mange små gleder i en hobbygartners hverdag!

Dette er en av mine favoritter, Zinnia.
Den blomstrer fra midten av mai og langt ut i september.
Høyden er perfekt, ca 30cm, og jeg trenger
nesten ikke å knipe av en eneste blomst i løpet av sesongen.
Sorten jeg har sådd har fylte blomster i herlige sommerfarger.

Se for deg ei stor krukke fylt med struttende blomster i mange forskjellige rosafarger....
og om ca to mnd tenker jeg at den første blomsten springer ut!

Det blir herlig det!

Jeg innrømmer det gjerne ; Å begrense seg er ikke lett!

Det blir mange planter av en frøpose!
Stor blir blomstergleden når jeg kan dele planter
med andre hobbygartnere!

"Delt glede, er dobbel glede!"


Sånn blir vår tv-stue noen dager framover...
Det er da en kanskje skjønner at en har sådd litt for mange frø
ELLER
jeg burde skaffe meg et drivhus!

Her er jeg alt på nett og sjekker ut tilbud.
Jeg har vært så heldig å ha en kamerat som har mange drivhus
som jeg og noen venninner har fått god opplæring i å
være hobbygartner.
For ordens skyld; jeg har heldigvis denne kameraten enda!

At jeg i år drømmer om eget drivhus, er en kombinasjon
av interesse, plass i hagen, glad i blomster, elsker hagelivet,
gartner-gener og trives med jord under neglene!


Følg med, følg med, så skal dere få se hvordan det går med blomstringen
og kanskje, om noen uker er jeg eier av eget driv hus?

Kjenner jeg egentlig er klar for å kjøpe drivhuset i går.....






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar