mandag 9. mars 2015

Våryr og grønn glede!


Den følelsen det er å våkne opp til fuglekvitter,
blå himmel og ei sol som prøver å våkne meg
i en sprekk mellom gardinene.
Sånn startet dagen min i dag, og da kommer jeg 
meg nesten ikke fort nok ut av senga!


......og her ser du en av grunnene til at jeg gledet meg til å komme ut!
Hvite Perleblomster stråler på trammen i hagen.


Dagens verktøy!



På sånne vårdager blir jeg så kreativ og storkoser meg med
å lage nye miljøer rundt om i hagen.
Her passet det godt med en gammel teak-stol sammen
med et lite cafe-bord fra Ikea.
Med nyklippet Lavendel i krukker, spirende Krokus
og noe annet med litt farge på i den gamle trekassa,
så blir dette en lun oase i hagen. 


Det er grått og trist ute nå,
men det gjør ingen ting når en vet hvilken årstid vi går i møte.
Her har jeg kostet og spylt bort brune blader og tørket granbar.
Pottene står klare til nyplanting.
Lurer på å plante Sølvkrans i begge pottene (så
matcher det med sementfatet på bordet)
og nede til venstre i bildet står der tre gamle
trekasser og der ser jeg for meg å plante fult med Cosmos
i forskjellige rosafarger.




"Nå skinner sola på uteplassen og katta maler som aldri før...."


Det er sååå herlig å få plantet de første vårblomstene i krukker.

Få litt farge i hverdagen.
 Sølvkransen har overvintret,
så med sol og varme er den klar for
 en ny hagesesong!


.....og på en litt grå søndag, ble vi invitert på kirkekaffe hos gode venner!
Snakk om at farger frisker opp og smaker godt.
Nydelig ostekake med rørte jordbærlokk på toppen.



"Ingen vinter varer evig, ingen vår hopper over sin tur!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar