tirsdag 3. mars 2015

Kom så skal jeg vise deg noe.....



Husker du dette bilde?
Til advent fylte jeg balja med jord
og satte 30stk hvite Svibel-løk,
og pakket godt med mose over


I dag lettet jeg litt på mosen, og der har det skjedd mye!
30stk Svibler som strekker hals etter lyset.
Gjett om jeg ble glad?!!!!
De skal få stå litt til under mosen, for vi får visst litt
guffent ruskevær de neste dagene,
men nå kan jeg glede meg enda en gang over det som skjer under mosen,
for når 30 Svibler strekker seg over kanten og smiler til meg
i sin hvite blomsterprakt, da har jeg jammen fått mye
å glede meg over
!


Jeg lot meg friste da jeg gikk forbi blomsterbutikken i går..
.




For en skjønnhet!


I dag gikk jeg igjen forbi en blomsterbutikk.
Gikk faktisk inn og fikk med meg flere hvite Svibler,
hvite og blå Perleblomster.

Noen til glede inne, og resten står på trappa i krukker og kar for
å minne oss om at vi går en vakker tid i møte.




Må bare vise dere denne nydelige boka, som ei god venninne tipset meg om.
Det er sååå mange fine tegninger og visdomsord
som kan gi en ekstra trøst eller styrke
når en trenger det! 


I dag tror jeg sannelig at "Fru Birkedal" er blitt våryr!
Var på en liten handletur. Skulle egentlig bare
få kjøpt meg en tynn, vindtett jakke som
jeg kan trene i ute, og det fant jeg.
Men da "Fru Birkedal" kom hjem og skulle ta
posene ut av bilen, var det jammen meg
blitt med et lysegrønt bord også.

"Forandring fryder" heter det, og jeg er enig.
Nå har jeg et grønt lite bord i lesekroken på kjøkkenet,
og det er jo ekstra hyggelig at mitt nyeste strikkeprosjekt matcher!



Ønsker deg gode øyeblikk på din ferd, og sender med deg dette sitatet fra boka "Veien til lykke"


"Det du kan berolige sinn og kropp med,
er å sette ut ankeret ditt i nuet!
"







3 kommentarer:

  1. Det er så spennande med løkplanter,
    Du har mykje fint å sjå på om nokre veker.
    Lekkert bord !
    Fin tysdag frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du titter innom, Anne-Mari!
      For meg er tiden fra mars til St.Hans den fineste tida vi har her i landet. Jeg fryder meg nesten hver dag over små under som titter fram år etter år! nyt Ha en fin kveld!

      Slett
  2. Å ja Guro, nå står gledene i kø fremover, bare å glede seg!!! Det blir fantastisk når sviblene blomstrer. Jeg passer også på å plante løkblomster med god duft inni solkroken, nytelsen med å sitte i sola blir ikke akkurat mindre av det..........
    Har fri i dag, håper på mer varme utover dagen, har litt å gjøre i hagen.
    Ha en fin dag Guro! Klem fra Signe.
    Og jammen har du kommet langt på teppet!

    SvarSlett