tirsdag 6. desember 2016

Hjemmelaget dørkrans



I dag har vi en strålende dag her ute i havgapet.
Blå himmel og vindstille,
Min plan i dag var å lage dør-krans,
og tenk at jeg kunne stå ute å gjøre jobben.

Sola varmet, en Flaggspett fløy forbi og ei sjekte tøffet sakte fram
 mot sin faste fiskeplass. Er det juletorsken han leter etter?

.......men tilbake til dør-kransen;
I dag kunne jeg plukke alt jeg trengte til kransen
rett utenfor hytteveggen. 
Jeg fant en flott einer, og det var utrolig mye bær på den.
Det blir jo bare sååå lekkert,
men jeg klarer ikke å binde krans uten hansker.
Einer stikker vanvittig mye,


Det går ganske fort å binde, men så kommer spørsmålet;
Hvor mye pynt og "stæsj" skal jeg legge på?

Skal den være helt naturell? Hva med litt kongler og mosegrodde kvister? Hva med litt rødt?




Det ble sånn.
Jeg er veldig fornøyd.
I ettermiddag drar jeg inn til byen
for å henge kransen opp på døra til mine foreldre.
Gleder meg alt til neste år når jeg kan henge
opp krans på døra til det nye huset.
Kanskje jeg lager en til 
og henger opp 
allerede 
nå?




Ønsker deg en fin dag.
Husk å ta deg tid til å nyte været rundt deg,
smake på julebaksten 
og finne roen i disse adventstider.


💜💜💜💜










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar