søndag 27. november 2016

Sol ute og sol i hjerte.





I dag smilte sola til oss fra en skyfri himmel,
og når det i tillegg nesten er helt vindstille
da måtte jeg bare forte meg ut.

Fikk ryddet litt i krukker og omplassert noen hagemøbler.
Måtte smile litt der jeg fant fram blomsterjord
for å plante ut sviblene.
Katten og jeg fikk oss en deilig stund i sola.


Mini-juletre pakket inn i mose og Julerosa nyter også sola.





En dag i forrige uke fikke jeg meg en tur i skogen.
Jeg blir så betatt av den fin grønne mosen.



For snart tre uker siden fikk vi årets første snøfall.
Den gav mange utfordringer for mange her på Sørlandet.
Vi var uten strøm i tolv timer, men det var flere
som manglet strøm i flere dager.

Jeg hadde ikke gått mange meter før jeg fikk se hva den
tunge snøen hadde herjet i skogen.
Mange store trær hadde kantet og lå over veien,
og tretopper fra grantrær var brukket rett av.
Tenker det knakte og brakte godt da snøen fylte tretoppene. 



Jeg fikk med meg mye grønt. 
Fylte en kurv med mose og store greiner. 
Fant mange kongler, og de måtte jeg legge i hetta på jakka.
Når jeg er ute å plukker juletrær og pyntegrønt,
glemmer jeg fort at dette skal bæres hjem,
men jeg ser på det som en trimtur med styrketrening 
mens jeg går og tenker på at neste tur
tar jeg med meg bærehjelp.




Ønsker deg ei fin adventstid

💜 💜 💜 💜 











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar