tirsdag 22. november 2016

Gøy med "mange baller i lufta"




Nå om dagen har det begynt å gå opp for meg at vi bygger hus.
Vi er stadig innom for å drømme og planlegge,
ta kontroll-mål eller rett og slett bare nyte plassen vi skal bo på om ca 4mnd. 

(ikke si det til noen, men jeg har allerede kjøpt adventsstjerne som skal henges opp om et år)

 Utsikten fra kjøkkenet blir.rett ut mot sjøen.
 Med verandarekke kommer vi til å sitte ganske usjenert.

Har ytret ønske om en brei og god trapp på terrassen som en bare kan sette
seg ut på med kaffekoppen i hånda og nyte morgenstunden og soloppgang.



Her står jeg og min kjære, der kjøkkenbordet skal stå, og kikker innover i stua.
Vi har valgt åpen himling, så her blir det høyt under taket,
og da kan det jo være at vi kan ha et stort juletre :-)


Under det sorte vinduet til venstre, kommer kjøkkenbenken.
De to små vinduene blir inne på badet.



.....og mens det er kontrollert kaos på byggeplassen,
 dro vi på Ikea  for å handle ny sofa.
Ikke så ofte det er salg på Ikea, men det var det i forrige uke.
Siden vi allerede var blitt enige om farge og fasong,
ble det en rask og enkel sofa-handel.

                                 

Egentlig er det en fin grønnfarge, men det kom ikke så gått fram her.
Det er en modulsofa, men vi har valgt å bygge den større enn du ser her.
Gøyale løsninger med oppbevaringsplass under hver sittepute.
Noe til nyttig tingog helt sikkert mye som blir plassert der under "haste-rydding",
og vi  har valgt moduler som kan bli til sjeselong/seng.
Føler virkelig at vi kommer til å trives i vår nye stue etterhvert.


Her kommer mer gøy.
Vi har gått noen runder med oss selv
 om hva slags stil vi skal legge oss på.
Huset vi flyttet fra var et sjarmerende Sørlands-hus, 
 stilen ute og inne kan vel kalles søt og romantisk.

Nå prøver vi oss med litt mer moderne utseende.
Enkle og rene former.
Hadde jeg sett denne lampa for to år siden, 
ville jeg nok rynket på nesa og sagt: 
" Det ække heilt min stil"

Spennende å se hva vi får til nå og vi overrasker oss selv med nye valg.



Jeg har sagt til meg selv at det ikke skal handles "stæssj" 
før vi har flyttet inn i det nye huset, men fytti så vanskelig å holde.
Disse søte vasene ble med meg hjem fra Gøteborg-turen i sommer.
De bare ropte til meg i butikken, og jeg lot meg friste.

Har du hatt lignende avtaler med deg selv?
Altsår: Det ække lett å begrense seg i "en gotteri-butikk"





Inni mellom parkett-prøver, byggetegninger, kontakt-punkter og dagdrømming,
må jo livet handle om vanlige ting. 

Det nærmer seg advent. 
Svibler og engler er jammen meg kommet frem,
og nykokt eplemos er blitt til i ettermiddag, 
og av alle nyttige ting som et kjøkken bør romme,
er denne fantastiske epleskrelleren:

Den skreller og fjerner eplekjerna i løpet av noen raske sveivinger,
og "simsalabimm" så er eple blitt til en spiral.

Etter 38 minutter var 2kg epler skrelt og kokt, 
og nå står det 10glass med nykokt eplemos på benken.

Koselig at du stikker innom og følger meg i min hverdag.
Ønsker deg fine dager med gode øyeblikk.

En av dagene tar jeg meg en tur i skauen for å plukke mose til dørkrans,
 så vi sees igjen snart!

2 kommentarer:

  1. Oy, dette blir spennende!
    Kommer til å følge med, og du er flink til å beskrive!
    Ønsker deg en fin og rolig adventstid.... :)

    Inger G.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, for hyggelig tilbakemelding, Inger G :-)
      Bloggingen går litt i rykk og napp, men veldig gøy når jeg først får satt med ned. Spent på hva neste innlegg handler om. Gode dager ønsker jeg deg.

      Slett