lørdag 5. november 2016

Gøy, spennende, uvirkelig og litt skummelt!




Nå begynner jeg å skjønne hva vi holder på med om dagen.
Vi bygger vårt første hus!

Det har aldri vært den store drømmen for oss, men nå står vi jammen meg midt oppi det.

Våren 2015 snakket vi om å få oss et mindre hus med liten hage.
. Fulgte nøye med på Finn.no hva som var til salgs i vår lille by, Lillesand.
Kun et hus som var interessant og vi la inn et bud.
Det ble en heftig bud-runde som vi hoppet av når prisen ble for drøy.

Vi, mannen min og jeg, furtet en ukes tid over at huset ikke ble vårt.
Så, plutselig kommer min mann: "Vi skal ikke bygge hus da?"

Og, dermed satte vi i gang med prosjektet:" Huset i Heldalslia"

Mandag 31.oktober kom 1.etg




Fredag 4.november ble 2.etg satt på plass.




 Herr og Fru Birkedal inne i huset for første gang.


                                                Sånn går nå dagene.....
                                    Mye går etter planen ang. husbygging, 
                                 men plutselig må vi ta hurtige avgjørelser
                     og tenke nye tanker. Det er visst veldig vanlig i byggebransjen.


 

                                             Vi nyter likevel høstdagene.
                                     Her om dagen ryddet jeg bort siste rest
                                                 av sommerblomstene.
                               Fikk kjøpt meg planter som passer til høsten.
                                Vet ikke hva den heter, men den gjør nytta si
                               der den fyller min høstdekorasjon på terrassen.
                                 Kongler fra egen hage ligger på et selvlaget
                                     sement-fat med "Hosta" blad som form.



                                Neste innlegg skal jeg vise dere noen ting
                                         jeg har kjøpt til det nye huset.
                                Har ikke klart å vente til vi har flyttet inn,
                                            selv om det var planen.

                                     Ønsker dere alle en fin høstdag!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar