onsdag 8. mars 2017

Den lange slutten.



Hvor mange ganger har vi sagt at nå nærmer det seg?

Faktisk utallige ganger,
men nå har jeg tro på at vi snart skal
 flytte inn i det nye huset.
Forrige helg fikk vi god vaskehjelp,
så nå er huset nesten støvfritt.

Nøkkelen til huset ble i dag overlevert og vi mangler bare ferdigattest på huset.

Flyttedugnad blir det til helga, så da får vi smøre oss med tålmodighet på
hvor lang behandlingstid kommunen må ha for å godkjenne huset vårt.
 Det kan enda bli noen netter på hytta før vi kan ta i bruk huset 24timer i døgnet.

Hvorfor er slutten så laaaang?.



Må vise dere litt kjøkken-stæsj.
Syns kjøkkenventilatoren ble skikkelig fin
og kjøkken-krana tar igjen den "sorte tråden"  som
går igjen flere steder i huset.




Trappa er nå på plass.
Den ble som et smykke i huset.

Kunsten nå er nå å innrede med de rette ting og farger.
Vi ønsker ikke flere sorte detaljer, men heller å tilføre 
andre farger og kanskje bruke bilderammer, knagger og stoler i eik.



  .......og her kom det litt grønt.


Dagens verktøy: Støvsuger og strikkepinner,
og montering av sofa.


Heldige meg som har min private vindus-vasker.



Litt stæsj på badet,
og gjett om jeg gleder meg til å ta i bruk boblebadekaret.
,



Inn en dør...




.....og opp ei trapp.




Veldig klar for å leve nye dager i nytt hus.
Her på Sørlandet er vi midt i vinterens tredje snøfall.
Jeg er ei av få Sørlendinger som liker hvit vinter, 
men syns dette snøfall er litt unødvendig.
Litt upraktisk når det nærmer seg innflytting,

Det laver ned med tung våt snø den ene dagen, 
og neste dag kommer varmegradene og regnet.

Tiddelibom og hutte meg tu!




1 kommentar:

  1. Dette blir flott! Gratulerer og lykke til med innflyttinga! Klem fra Signe.

    SvarSlett