lørdag 20. mai 2017

Hvorfor sitte inne, når mye av det gøye skjer ute?


Endelig!
Nå er det lenge siden jeg har vist dere hva jeg holder på med
og hvor jeg holder til.
Tenk, vi har bodd i det nye huset 2mnd og 5dager,
og det er skjedd mye syns vi.
en av to boder er ryddet og tømt, nesten alle garderobeskap 
er kommet på plass og er i bruk,
men de fleste vår-dagene med oppholdsvær
jobber vi ute.
Vi storkoser oss og det føles så riktig det valgte vi tok
da vi solgte huset og bygde nytt.

Vil du bli med en liten tur i min nye lille hage?


Mange tanker, drømmer og planer.
Her ved inngangen skal det mures et blomsterbed.
Jeg har klippet og limt inn bilder til en collage av diverse stauder
og andre busk-vekster. 
I de to store krukkene ønsker jeg meg Sedertre.
det er et nåletre som har grønne nåler med litt sølvglans,
men "fytti" så dyre de er, så jeg sparer og samler på gavekort.
Ønsker meg gavekort til alle anledninger.
I mens jeg drømmer meg bort,
 studeres nesten alt av hageblader og bøker.

Utfordringen er jo å finne stauder som blomster til forskjellige tider




Har allerede funnet min plass i hagen,
og nå har jeg også fått testet ut "lappe" pleddet jeg heklet i fjor sommer.


.......og endelig har jeg fått meg et plommetre.
Jeg har i alle år "plukket" plommer på Kiwi,
så nå gleder jeg meg til å høste plommer fra eget tre.


Her ser dere en av mine plantekasser.
Skikkelig gjenbruk.
Vi valgte å planke-forskale mur,
og når muren var ferdig ville mureren 
kaste alle plankene.
Nå er de blitt til plantekasser.
Jeg planter plantene i mur-bøtter som jeg borer hull i,
litt grus i bunnen for lett drenering.
I denne kassa er det plantet to typer Klematis, 
i fargene rosa.
Akkurat nå er det plantet to stk Buksbom,
men har en ny plan på hvor de heller skal stå.




Her lar jeg "humla" suse.
Utsikten fra min favorittplass.




Velkommen inn i min lille hage!




Utsikten fra kjøkkenbordet.



.......og så må jeg komme med en bekjennelse.

Jeg har alltid sagt;
"Det kommer aldri en Thuja inn i min hage!"
Ups, nå har jeg plutselig fått meg Thuja-hekk!!!
Hadde tenkt hekk av "Sibirkornell"
men det ble veldig dyrt,
så her sitter jeg og håper at hekken vokser raskt,
og at det aldri fryser/dør en plante midt i hekken.
Farlig å være så prinsippfast.


Dette ble en liten visitt i min nye hage.
Håper dere fikk en hyggelig tur.

Vi sees plutselig igjen.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar