torsdag 15. juni 2017

Velkommen inn i min lille hage






Hva er vel bedre enn å finne seg en plass i hagen,
kjenne hvilepulsen og høre humla suse?

Jeg har hatt mange slike stunder i min lille hage.
Går en runde rundt og kikker,
lager nye planer, jobber litt og tar pauser underveis.
Tenkepauser og gleden over å nyte det en får gjort,
er mye av gledene en hage gir.



......mange gleder som strekker seg mot sollyset. 




Jeg har allerede funnet min plass i min lille hage.
I ly for vinden, tilbaketrukket fra omverdenen.
Nyte synet av dagens arbeidsinnsats og
høre på alle de nye lydene 
i vår nye hverdag
i nytt hus og ny adresse.

Vi stortrives!



Tenk at en liten blomsterknopp kan bli så spennende å følge med på.



Selv om jeg har stor glede av bare å sitte ned og nyte,
er det stadig nye prosjekter på gang.
Her om dagen hadde hagesenteret godt tilbud på roser,
og siden jeg nesten er nabo med hagesenteret
gikk det raskt å skaffe seg disse skjønnhetene.



David Austin rose med navnet "Princess Anne"
Remonterende og dufter nydelig.
Rett ved inngangsdøra skal de plantes,
skal bare få laget bedet.

Er du som meg?
Planlegger, handler inn plantene og så lage bedet.
Da er jo alt handlet inn, så når vær, arbeidslyst og 
pågangsmot er der samtidig, 
får en et raskt resultat.



Dette er to små prosjekter som står på vent.
Mørk lilla Verbena som venter på å overta plassen til  sort Stemor.
Tomatplanter som skal i større potter og så flytte ut på hytta.
Tenker å lage ei krukke/fat med sukulenter,
og så fant jeg litt kløver på en liten handletur,
men tror jeg setter kløveren i egen potte.




Min mørke skjønnhet.

Blir like begeistret hvert år når jeg bestiller frø.
Alle stadiene i utviklingen fra frø til blomst fryder jeg meg over
og tenker hver vår at naturen er underfull.
Er så takknemlig for at jeg bor i et land med fire årstider.

Takk for at du ble med meg på min hagevandring.
En skulle tro det er fort gjort i en liten hage,
men det kan ta laaaang tid,
siden det også er viktig å sette seg ned underveis.


















































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar