lørdag 31. januar 2015

Månelyst!



Det er lørdag.
Dagen i dag var ganske så planløs,
mitt eneste "må" aktivitet
var å få handlet inn mer strikkegarn.
Det kan bli krise hvis en går tom på en lørdagskveld!
Mens jeg sitter inne foran peisen og strikker,
merke jeg hvordan lyse ute går over i "blåtimen",
og det blir et spesielt lys når dagen går over til kveld.
Med det lille snø-drysset vi fikk her om dagen
blir "blåtimen" enda mer magisk!



Håper du klarer å nyte "blåtimen" min selv om bildekvaliteten er så som så....
Kanskje du fikk den meg deg der du bor?
Da har vi jo sammen fått med oss et magisk øyeblikk i dag
og kanskje tilogmed på samme tid!


I vinduet på kjøkkenet, stemning med tente lys. 


Hvorfor blir en varm om hjerte og lysere til sinns med friske farger?


Det er en fryd å gå helgen i møte når stemningen er god!



Et bilde til med mitt favoritt strikketøy om dagen.
Planlegger kanskje å være med på sommermarked i byen vår,
og da må jeg jo starte tidelig med produksjon av
mine strikkede produkter.
Det er alltid gøy å begynne med nye prosjekter,
men jeg må si at det gøyeste med disse gryteklutene er
når jeg står i garnbutikken og velger ut fargene.


Gammel gryte med nye og friske Primula.
Hjemmelaget lysestaker i sement,
og den hvite "kråkebolla" fra Kahler,
blir en vakker mix av det røffe og sarte.
Hva har vært ditt lyse øyeblikk i dag?


"Klag ikke under stjernene over mangel på lyspunkter i ditt liv" 

sitat Henrik Wergeland




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar