onsdag 29. april 2015

Små under, gir stor glede!



     Det er mye å glede seg over om dagen, og her strutter
     små tulipaner opp av krukka. Jeg er så glad for at jeg
     fikk satt mange løk i krukker og bed i høst!


    Japansk kirsebærtre i blomst. Takk til min venninne
    som mente at min hage ville kle dette treet! Under
    har jeg satt ca 80.tulipanløk. Var på Bilka i Danmark
    i høst, og fikk med meg store mengder løk. Inspirert
    av Claus Dalby.


     Akkurat nå, som knoppen er i ferd med å vise sin farge,
     strutter de og nyter vårens solstråler.


    To krukker til, som er fylt til randen av sprø tulipaner.


     Under en hvit Syrin, vaier hvite Narsisser i vinden.
     Småbladet Marikåpe vokser for hver dag. Det er en
     av mine staudefavoritter!




    En morgentur sammen med en venninne,
    til Hestnes gartneri i Grimstad. Disse flotte frostsikre
    pottene ble med hjem, men jeg må nok tilbake for å
    handle litt sommerblomster.
    Det er jo fortsatt kalde netter, så det er nok best å vente
    litt (veldig vanskelig å vente) Om en uke kanskje.....
 

                                     For en glede!

Nyt våren, se etter små øyeblikk i hverdagen, dagdrøm!

"Noen ganger sitter jeg og tenker....andre ganger bare sitter jeg"
                                 sitat Gabriel Scott.



    

4 kommentarer:

  1. Å lurt å sette tulipanløkar i krukker.
    Det skal eg prøve til neste år.
    Nydelege kvite Narsisser !!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ganske praktisk med tulipaner i krukker, Anne Marie!
      da er det enkelt å flytte de rundt i forskjellige miljøer i hagen, og hvis en er plaget m rådyr, kan en jo få satt krukkene inn.
      Ønsker deg en fin langhelg!

      Slett
  2. Så nydelig fin hage du har,og deilige blomstergleder!!!! Snart spretter alt ut :)))
    Venter selv på tulipaner og annet som ble plantet i fjor skal titte frem og vise seg...spennende å se om de blur som man tror.Er ikke så feil med hage og blomster ;)))
    Tove :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å ha en hage gir mange gleder!
      Noen ganger kan jeg bare tussle rundt og nyte, drømme, legge nye planer. Kos deg i hagen og ha ei god langhelg!

      Slett