onsdag 6. mai 2015

En runde rundt huset!


                                               
                                                  Kveldens utsikt!


       Jeg gledes over å se hvordan disse tulipanene utvikler seg for hver dag!


                             Gammel Rhododendron ved inngangen.
             Denne har stått i hagen siden vi kjøpte huset for 17år siden.
              Vi klippet den kraftig ned, og det tror jeg den ble glad for!
               



             Opp-stammet Beinved. Husker ikke hvor lenge jeg har hatt den,
           den er vintergrønn, men nå er den ekstra fin med mange nye skudd!


                        Mitt "Japanske kiresbærtre" er snart avblomstret,
                  men under strutter tulipanene, og Pinseliljer fra svigermor.
                  Jeg har også plantet Kryptimian, og de blomstrer med små
                          lilla blomster som "sitronsommerfugelene" liker!
                 


                        Klematisen storkoser seg ved kjøkkenvinduene!
                       




                  Skulle kanskje tro at jeg reklamerer for "Hageland".......
               det kan jeg jo, men det er heller for å vise dere at det stadig
                            er nye prosjekter på gang i hagen vår!
               Jeg fant ut at jeg hadde kjøpt feil farge på Pionen, rosa.
               Eller, feil og feil? Det var hvite jeg tenkte passet best her ved
               den lille terassen, så det er nå i boks, og den rosa har jeg også
               funnet en fin plass til!
         

                 ....og så er det bare å glede seg til neste runde rundt huset.
                               Tror jeg må ta en tur i morgen igjen!


                                                  
                                                    Tulipanens språk:
                   En blomst sier mer en 1000 ord fortelles det. Så dersom du ønsker å gi en oppmerksomhet, men føler at ord kommer til kort, kan du allikevel si det med blomstenes eget språk.                         En bukett tulipaner symboliserer berømmelse eller en kjærlighetserklæring.



3 kommentarer:

  1. Oij, så mange flotte planter i hagen din.
    Vakkert !
    Det er nok tidlegare blomstring hos deg enn her hos oss.
    Men i dag har det vore 16 grader, så eg såg stor forskjel no i kveldinga.

    Fin kveld frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne-Mari!
      Ja, er det ikke gøy med våren?
      ønsker deg fine vårdager!
      Vårlig hilsen f Guro

      Slett
  2. Så vakkert Guro, som det blomstrer og trives hos deg! Bare litt misunnelig på deg som kan ha tulipaner i fred for rovdyra....... Hage gir en utrolig glede!
    Kos deg videre, og god helg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett