mandag 25. mai 2015

Kom, og bli med.......jeg har så mye å vise deg!



                                      Nora nyter hagen og utsikten.
                            Potter og blomster ble villig med meg hjem,
                            etter en fin tur på Hestnes gartneri i Grimstad.
                                Jeg prøver meg på en ny fargesjanger;
                       Lys lilla(husker ikke navnet) og ferskenrosa Verbena.


                            I min hage er det stadig noe som står på vent,
                                         eller er under planlegging.
                              Oppstammet rips i keramikkpotte, tror jeg
                                    blir fint og praktisk her på terrassen.
                                  I denne stolen er det deilig å kjenne
                           varmen fra sola og å nyte utsikten over hagen og
                                   følge med på båttrafikken i blindleia!


                                             Marikåpa tar jo helt av!
                                       Jeg har plantet litt nytt i vår,
                                   i den lille skråningen ved hagestua.
                                      Iris(er veldig spent på fargen),
                                  Verbena som skimtes helt på toppen.
                                          Prydgress med hjerter,
                                 og Salvier i fargen lilla og lys rosa.



                Gleder meg til å se prydgresset blomstrer med hjerte-ranker!


                           Her i kjøkkenhagen tar det hvertfall helt av!
                  Ugress, Ringblomster som har sådd seg selv og persille.


                                     Her blir det mye rabarbrasaft,
                             og heldigvis så har jeg lovet bort en bunt!



                             ......og rips blir det også mye av i år!


                 Hagen og huset fra en vinkel jeg ikke har vist dere før.


                           I dag flyttet jeg ut mine selvsådde Flittigliser.
                           De har hatt det litt for varmt inne i stua, 
                                  så nå er de knepet og vannet. 
                                      Håper de busker seg litt.
                         Mener å huske at de er i rosafarger og litt rødt.
                                    Planlegger å plante de på hytta.


                    .......og når vi først er innom en liten tur i hagestua,
                         ser jeg de gamle flaskene som står på benken.
         
             Min kjære mann vasket vinduer i hus og hagestue her om dagen,
           og det eneste han trengte hjelp til var flaskeflytting og flaskevask!


                          Gled deg over små gleder og nyt dagen i dag!



                    "Om alle mennesker hadde en hage å stelle med, 
                              ville verden endelig få leve i fred!" 

                                    

                              


1 kommentar:

  1. Herlig vakkert Guro, det er så fint hos dere! Lurer på hva du gir rabarbraen......
    Har aldri vært på Hesnes gartneri, har på følelsen at det må prøves, kjøpte du den oppstammede ripsen der?
    Vi meldes.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett