lørdag 6. juni 2015

Sommer og blåsbortdag!



             I dag må en virkelig holde på hatten hvis
                 en går ut for å nyte sommerdagen! 
             18grader og blå himmel kan jo absolutt
             få en til å kjenne på sommerfølelsen,
                          bortsett fra vinden.....
                     Det blåser så mye i dag
                at bølgetoppene blåser hvite på fjorden
              og en ser bjørkebladene mest på vranga!


               ......så med vinden som uler på utsiden
                             blir loftstrappa malt hvit!

      
                     Kjente i de "grønne fingrene" at jeg måtte våge meg ut.
                            På med solbriller. Håret i en stram hestehale
                      og på leit etter den ene hansken som er blåst avsted.
                               Potte litt om og lage nye miljøer i hagen.
        
                   Når jeg tenker etter, ble det igrunnen en god lørdag!

                
                        Kanskje ikke så rart at jeg har litt sommerfølelse...
                     I går satt vi ut båten og jeg hadde pakket badetøy, 
                           men det ble dessverre med hjem ubrukt!
                      Jeg pleier vanligvis å starte badesesongen 1.mai,
                                   men det har jo vært så kaldt!!! 
                            Kanskje vi får en fin sensommer....

                                            
                                           Årets først båt-lunsj!

                         
                          Årets første vår-bukett ble plukket på trimturen i går!


                                       Det er så hyggelig at du titter innom. 
                                 Ønsker dere alle mange og fine sommerdager!

                                           Bruk dagene til kos og hygge. 
                      
                       Mitt nye motto er: Jeg blir med på alt som er gøy og godt!

3 kommentarer:

  1. Så mye fint du har på trappa, nydelige farger! Og så fin trappa ble.
    Nå synes jeg godt de kan skru ner litt på den vinden, det holder nå!
    Nå må snart "de bedre tidene" begynne.......
    To uker til skoleslutt, juhu!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  2. Hei, herlige sommerbilder! Ja, man må nyte været når det er sol, så kaldt som det har vært. Ser du er ny blogger som meg, artig at jeg fant din blogg! Nå skal jeg nyte sola!
    Klem Ida

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ida🌸
      Så gøy at du fant meg! Er litt spent på hvor jeg dukket opp?
      Det er jo spennende å være blogger. Ønsker deg lykke til i blogg verden. Hilsen Guro

      Slett