lørdag 12. september 2015

Øyeblikk jeg tar med meg inn i minnene......



Dette innlegget blir det mange bilder fra nydelige måltider
 jeg har hatt sammen med venninner, venner og familie.
 At mat er et viktig innslag når vi møtes i forskjellige anledninger,
 er vel noe vi alle opplever?
 Litt underlig kanskje....

Mange har skrevet visdomsord, sanger, bøker og historier om mat.




For eksempel:

"Din mat er din medisin"

"Hvor mange vakre tanker
kan det ikke komme av et måltid?"

"Mat er min livrett!"

"Et drikk og vær glad!"

"Alt har en ende, men pølsa har to - pannekaka har ingen,
men er likevel god!"

 

 Krabbemåltid i hagestua med gode venner.
Praktisk å sitte ute med denne type mat.
Det bankes og knekkes, slurpes og 
spyttes. Det høres jo ut som en 
grisefest, men du verden og mette
vi alle ble!


   


                En liten hagevandring vil jeg ta dere med på.  
           Dette er min favoritt i hagen nå på seinsommeren.
           "Skjerm-hortensia" var det noen som fortalte meg at den heter. 
         Det underlige er at når jeg plantet den ut for mange år siden, 
            var den en hvit potteplante. Nå er den slettes ikke hvit!




Jeg er ikke så glad i å lage mat, men av og til blir jeg kreativ
i matveien. Grillspydene ble jeg inspirert av når vi feiret
St.hans sammen med et venne-par. Tadda-her er mitt resultat!
Det ser jo godt ut, og det smakte veldig godt!

Blomkålsuppa var det vår yngste sønn som ordnet her om dagen.
Toro posesuppe med mye godt i. Fløte, gressløk, gulrot,
sprøstekt bacon og strimlet ost på toppen.




Blåbær og bål i en bakgård i byen!


                   

  

                   Blått hav. Blå himmel. Båttur. Badetur.   


                                     

                                       Badestrand.Bare legger. Bok. Bading.




  

                               Sensommer eller høst?
                       Måneds-jordbær og roser på hytta.



                                            Blir aldri lei av denne utsikten!



4 kommentarer:

  1. Så god mat- nam nam og nå fikk jeg lyst på krabbe, majones og loff :) Ja og Pavlova da :)

    Flott blogg du har så la meg til som følger. Fant deg gjennom Signe, hun delte på face.

    Ønsker deg en fin ny uke

    Klemmer Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Åhhhh, så hyggelig, Monica!
      Ja; Signe er ei dyktig og kreativ dame.
      Alt blir vakker i hennes hender!

      Ønsker deg ei god høstuke!
      Klemklem f Guro

      Slett
  2. Herlig innlegg Guro, ta en titt inn til Monica også, koselig dame med fin blogg!
    Ha en fin og våt ny uke, vi kom fra Kreta i går, stor overgang men helt ok, det er dette som er virkeligheten, og deilig med høst.
    I går koste vi oss med den første "plommehøsten", det ble en halv plomme til hver av oss to!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres deilig ut med Kreta!
      Angående plommehøsting, "plukker" jeg plommer på Kiwi i år også! Har ikke fått kjøpt meg eget tre enda.
      Her er det spennende ting som skjer om dagen......
      Bare vent, så blir det kanskje et nytt innlegg om litt;-)

      klemklem til deg, Signe, og nyt en ny høstuke!

      Slett