tirsdag 1. desember 2015

Enkel pynt og barnlige gleder!



Så er den her, advent og ventetid.
Jeg ser alltid fram til en adventstid med ro.
Øyeblikk som varmer og øyeblikk som gjør at jeg må stoppe opp....

Det er mye koselig som gjøres, 
og i år skal jeg bake lefser i sjøbua,
 sammen med venninner.
Jeg gleder meg veldig til det, kan du tro!
Det har jeg aldri gjort før,
så det får vi sikkert til!




Adventstiden i år blir på hytta.
Noe av adventspynten har jeg tatt med meg,
og så blander jeg med noe av det som allerede er her .
Svigermor og jeg er så fasinert av det fine
lyset det blir med te-lys i gamle glass.
Vi syns det rett og slett er vakkert!

Nå er det lilla kubbelys og lilla Orkide som pryder vinduskarmen.
Til jul, da byttes lyset ut med hvitt kubbelys og kanskje en hvit Svibel.



                                                            


I dag fant jeg roen til å begynne litt på julebaksten 
Har juksa litt, kjøpt pepperkakedeig fra Ikea.
Det ble en deilig duft i hytta, og da kjente jeg litt på julestemning. 




Etter ei helg med mye bæring og kaos,var det utrolig deilig å fyre opp i peisenmens de andre fortsatt sov. Jeg har skaffet meg en hytte-pysj, satt meg godt tilrette foran peisenog drømte meg bort mens jeg leste i Claus Dalby`snye julebok. Fikk den av skjønn venninne som sa:"Dette er ikke en julegave, men jeg vil gi den denne fordi jeg er så glad i deg!" 
Stunden foran peisen varmet ekstra med disse ordene i minnet. 
 Dette ble et øyeblikk av lykke!


Har du ei bok eller flere som du tar fram til advent?





                   







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar