mandag 4. januar 2016

Godt nyttår!



Dett var dett, og så er hyttejula plutselig over!
Vi har hatt rolige dager og sene frokoster, 
og det ble akkurat så koselig som jeg drømte om.


4.søndag i advent tok vi oss en liten rusletur.
Med rim i gresset og blå himmel
fikk vi kjenne litt på julestemningen.


Se på dette underverket som møtte oss på terrassen:



Frostens egen rosemaling!





I år var jeg og kjøpte juletre alene,
og jeg er så stolt!
Jeg fant det perfekte hyttetreet!
Passe høyt og smalt.
Julepynten er arvet og noe er kjøpt på gjenbruken.
Bare gamle kuler.
Veldig skjøre og veldig vakre.






På årets siste dag i 2015 kom det jammen litt snø.
Akkurat nok til at plenen ble hvit.
Med lys i mørke og med ei sol som har snudd,
går vi lysere tid i møte.
Jeg ble inspirert av snøen som kom
og dekket nyttårs-bordet i lyse vinterfarger.





 Må bare gi dere et lite tilbakeblikk på adventstiden i havgapet.
Den nyeste tradisjonen jeg har med min mor og søster
er å lage sylte. Tror det ble fjerde gangen vi
møttes og laget hver vår.
En viktig og koselig tradisjon.
Måtte den vare i mange år.

Krumkakesteking og smaking er også en
koselig tradisjon sammen med gode venner.
To krumkakejern og fire par hender jobber.
Latter og prat. Jeg elsker gode tradisjoner.

Med dette ønsker jeg dere alle som titter innom
et godt nyttår!

Takk for at du tar en titt og jeg håper du koser deg med mine
bilder og minner.








2 kommentarer:

  1. For ei flott førjul og julefeiring du har hatt.
    Nydelege bilde av frosten på treverket.
    Me var også på hytta i jule- og nyttårshelga,
    kjekt å vere i lag mange, men godt å kome heimatt
    til stilla også :)

    Ynskjer deg gode dagar i det nye året.
    Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for god ønsker, Anne-Marie :-)
      Nå er jula ryddet bort, og jeg er spent på om vi kan feire jul i nytt hus i år eller om vi får ei jul til her på hytta. Kose deg med nye dager i et nytt år. Her laver snøen ned. -7grader, og det er fasinerende å bo på hytte og oppleve vinter. klemlem

      Slett