tirsdag 1. mars 2016

Søte gleder og kreative dager!



Noen ganger trenger en å lage til fest i hverdagen,
og på denne tiden av året hvor vinteren kommer og går
kjenner jeg litt ekstra på å omgi meg med gode farger.

Det ble en god kveld med oster og kjeks,
 da det ble min kveld til å ha herlige venninner på "syklubb".
 Vi samles en gang i måneden, og det har vi faktisk gjort i snart 20år! 

Latteren og praten går i ett på disse kveldene.
Det "klirrer" i strikkepinner, og kreative ideer diskuteres og vises fram.


Her er noen av prosjektene jeg holder på med for tiden.
Strikkepledd i friske farger var et bestillingsverk, og ble overlevert i forrige uke.
Har strikket 3 slike pledd, og jeg blir like overrasket hver gang
over hvor forskjellige uttrykk farger gir og påvirker oss.

Kan du gjette hvor mange masker som er strikket i dette pleddet?
Hele 108.000 masker, og da skjønner en uttrykket:
"strikket med kjærlighet i hver ei maske"

Så har jeg begynt å strikke luer.
vet ikke helt hva jeg skal gjøre med de,
men tenker at det alltid er koselig å ha en gave på lur.
Gleden over å blande farger, drømme seg bort til neste prosjekt går aldri over. 



.....og her har du et av mine andre prosjekter.
Planlegging av kjøkken i det nye huset.
Vi er kommet veldig langt i planlegging, 
men dessverre jobber ikke kommunen like raskt som oss.
I skrivende stund ligger byggesøknaden fortsatt i ei bunke på en pult,
så da må vi visst bare smøre oss med tålmodighet.....


Mitt nye prosjekt: Is-bading!
Du tror kanskje jeg er gal?
Føler meg litt gal, men det beste med denne badinga
 er mestringsfølelsen. 
Sammen med ei tøff venninne bader vi sammen.
Hakker hull i isen, senker ned legemet sjøen 
som til nå holder hele 2grader. 
"De gale har det gøy!"


.....og mens vi holder ut dager med vinter som kommer og går,
bakes det til hverdags-fest. 
Bollefest på en mandag kan anbefales, 
og ferske spelt-rundstykker til kveldsmaten gir en god følelse.
Nå tror du kanskje jeg bakte dette på en og samme dag?
Neida, en må jo fordele gledene. 
Det er så koselig å overraske guttene med duften av nybakte rundstykker, 
og det første de sier når en skoledag-og en arb.dag er over;
"Åhhh, så godt det lukter. Har du bakt?"




Med løkblomster i vinduskarmen gleder jeg meg over årstider,
og gjør meg klar til ei ny uke med snøfall og snømåking.
Det meldes om kuldegrader og vind!
Men jeg vet at under snøen skjer det under og gleder meg til snøklokkene.






2 kommentarer:

  1. Mmm, her var mykje gode impulsar for
    alle sansar, smak, lukt, syn ....
    Herlege bilder.

    Ha ein fin marsmånad.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig du syns det. Det gjelder å lage seg gylne øyeblikk i hverdagen :-)

      Slett